9 Mayıs 2011 Pazartesi

Marakeş

Bundan bir kaç sene önce Fas'ın büyüleyici şehri Marakeş'e yolum düşmüştü.Bu büyüleyici kenti o kadar sevdim ki herkesin bu şehri keşfetmesini istiyorum.Mevsimlerden baharsa ve yolunuz bu şehre düşerse çok romantik anlar yaşamanız olası..........O kadar kendine has ,o kadar otantik bir yer ki.....Marakeşte unutamadığım şeylerin başında kızıl renk ve baharat kokuları.......Ve adım başı yer alan botanik bahçeleri......Bu kadar çeşit bitki ve çiçek türünü hiç bir arada görmemiştim...Görülmesi gereken yerlerin başında Koutubia Camii'yi geliyor....Bu güzel camii tam 800 yıldır Marakeş'i selamlıyor....Fas mimarisiyle beraber Endülüs etkisini kentin her yerinden görebilirsiniz...Evler işlemeli kapıları,oyma işçilikleri,küçük havuzları ve bahçe peyzajlarıyla sanki bir masal kahramanları.....Marakeş eski ve yeni şehir olarak ikiye ayrılıyor.Souk denilen daracık yollar,burada yer alan dükkanlar,ve her köşe başında rastladığınız ilginç insanlar...Dükkanlarda mutlaka pazarlık edilmesi gerekiyor.Majorelle Bahçesi dünyaca ünlü tasarımcı Yves Saınt Laurent tarafından düzenlenmiş ve bugünkü muhteşem görüntüsüne kavuşmuş.Gördüğüm en huzur dolu yerlerden biriydi.Bir diğer görülmesi gereken yerlerden biri de Menara Bahçeleri....Atlas Dağlarının büyüleyici güzelliğini buradan kuşbakışı seyredebilirsiniz.Bir diğer görülmesi gereken de yer Jama El Fna Meydanı....Yılan oynatıcıları,dans edenler,diş çekenler.......Bir panayır havasında....Ayrıca bir takım restoranlar da mevcut bu meydanın içinde...Binlerce tat ,koku sizi saracak....Chez Ali'ye gidin.....Kendinizi 1001 gece masalının kahramanı gibi hissedeceksiniz.Ömrümde gördüğüm en güzel atlar ve burada konuklara sunulan kuskus yemeği.......Vaktiniz varsa Atlas Dağlarındaki köyleri ziyaret edin....Hattta bir Berberi esnafıdan bütçenize uygun bir halı alın.....Benim payıma düşen muhteşem gümüş işçiliğiyle yapılan küpeler oldu....Tanıştığım bir Berberi köylüsü bana bir Berberi kadını gibi bakıyorsun.....Berberi kadınlarının özellikleri ne diye sorduğumda çok inatçı ve güçlü kadınlardır bizim kadınlarımız demişti.Bu iltifatla bu küpelerimi çok severek takıyorum.En güçsüz olduğum dönemde bu küpeler bana güç veriyor.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder